Python Workshop på SDU

Hej og velkommen! I vil her kunne finde materialet vedrørende dette kursus.

Praktisk information

OBS: Kantinen er lukket..! Så det er vigtigt at i medbringer mad og drikke til hele dagen, alle tre dage.
Medbring også egen computer, da vi ikke har computere tilrådighed i lokalet.

Dato og tid:

Dette kursus kommer til at foregå FYSISK :D i lokale u170 på SDU følgende tre dage:

  • 08-08-21, 11 - 17
  • 09-08-21, 11 - 17
  • 10-08-21, 11 - 17

Der er umiddelbart ikke nogle restriktioner ved at mødes fysisk, men jeg opfordrer selvfølgelig til god afstand og håndhygiejne.

Find vej:

Her er et link til SDU indoor map hvor den viser hvor lokalet er:
https://clients.mapsindoors.com/sdu/573f26e4bc1f571b08094312/details/563cba39423b7d0540c9adc3

Kontakt information:

Mit navn er Jørn Guldberg
Hvis i vil have fat på mig kan i kontakte mig på mail jogul16@student.sdu.dk
Hvis du har brugt for at komme i kontakt med mig ASAP (hvis du eksempelvis ikke kan finde lokalet)
så ring på 25 33 66 07

Kursets opbygning

Indhold

Dag Modul 1 Opgaver Modul 2 Opgaver
09-05-21 Intro, variabler, typer og udtryk Opgaver Conditionals og funktioner Opgaver
16-05-21 Lister og Løkker Opgaver Strenge Opgaver
23-05-21 Dictionaries og filer Opgaver Datalogi og SDU  

Ekstra opgaver

Hvis man er hurtig færdig anbefaler vi at i afprøver jer selv i nogle af disse, eller kommer til os. Hvis i er tidligt færdig på dag 1 anbefales det at i kommer til os for ekstra opgaver først.

Materiale

Kurset er baseret på bogen Think Python, 2ed. Bogen er gratis, så jeg anbefaler i giver den et skud eller kigger jer omkring.

Søger i ekstra materiale kan i give nogle af disse et skud:

  • Python og standardbiblioteket: Den officielle dokumentation til Python
  • Codeacademy: En interaktiv tutorial i Python.
  • Tutorialspoint: En fin side med tutorials i Python.
  • Pip: Et værktøj til at installere nye biblioteker (udover standardbiblioteket).
  • Pythontutor: Et visualiseringsværktøj til når man ikke kan se sig ud af en bug.
  • Coding game: En måde at forbedre sin programmering igennem spil mod andre. Det er programmørenes Tetris Battle.

Class Eksempel

class Player:

  def __init__(self, id, name, age):

    self.id = id self.name = name

    self.age = age

 

  def print_name(self):

    print(self.name)

 

print("Velkommen til spillet")

 

p1 = Player(0, "John", 36)

p2 = Player(1, "Jack", 42)

 

p1.print_name()

p2.print_name()

 

dictionary = {}

dictionary[0] = p1

dictionary[1] = p2

 

print(dictionary)

 

dictionary[0].print_name()

print(type(dictionary[0]))